יום חמישי, 3 ביולי 2008

נצחון הרצון

חזרתי לרוץ. המון זמן שלא רצתי בצורה מסודרת. זה הרבה יותר קשה ופחות מפנק מרכיבה.
כבר שבוע וחצי ללא רכיבה. חייב לעשות פעילות גופנית כל שהיא. ריצה נשמע לי טוב. זכרתי את הכיף שזה עשה לי.

מה ששכחתי זה שלוקח זמן עד שמתרגלים לריצה ומתחילים להנות. הבעיה לא הייתה בלב-ריאה. כושר אירובי שמספיק לריצה של 5-10 ק"מ יש לי בשקט. הדופק שלי בעליות לא עבר את ה-80%. וזה בסדר. זה אומר שיש לי כושר גופני טוב.

אבל המשקל. המשקל לא עושה טוב לרגליים. השרירים הם אחרים. חזרתי אחרי 40 דקות של ריצה בקצב מתון מאוד עם רגליים דואבות.

מצד שני, יש בזה משהו ממכר. לנעול נעליים, לשים טייץ' וגופיה, מקסימום רצועה לפולאר, ולצאת מן הבית. לראות אנשים שקמים מוקדם בבוקר עוד לפני השמש שיוצאת. לא להיות מחוייב לשעות של אף אחד אחר. לרוץ לבד. להתחרות נגד כוח הרצון של עצמך לחזור למיטה.

מה זה כוח רצון בעצם?

על פי אמונות מזרחי-אסיתיות הרצון הוא הכוח לבחור. בחירה פירושה הן הביטחון לפעול בדרך מסוימת והן המחויבות ללכת בה עד הסוף. כאשר אתה מתחייב לפעול, אתה יוצר את היכולת להשתנות בעצמך כמו גם את זו של אחרים ושל סביבתך. הרצון הינו מקור עוצמה בתוכנו והוא מקושר לנשמה שלנו, לאותו עיקרון מרכזי מארגן ואינטגרטיבי שלנו. כל פעולה של רצון, של נחישות מחייבת משמעת עצמית, החלטיות ואומץ.

על מנת להפוך כוונה לפעולה, נחוצה נחישות או התלהבות. אלא שרצון חזק בפני עצמו איננו מספיק. עליך להיטיב ולאבחן את הדברים ולעשות בחירות שקולות ונבונות, מה שמצריך רצון או נחישות מיומנים וטובים. רצון, התלהבות טובים, שמים את הדגש על שיתוף פעולה ועל הרמוניה ופועלים למטרת הטוב העליון של כלם. רצון, נחישות מיומנים מוגדרים כיכולת לפתח אסטרטגיה או תכנית אפקטיבית ולהוציא אותה אל הפועל במיומנות ובמסירות.

השימוש האקטיבי ברצון הוא אחד מן הכלים החשובים באחד מן הענפים של הפסיכולוגיה הטרנספרסונלית שנקרא - הפסיכוסינתיזה.

כל פעולה שהיא תוצר של רצון ניתנת לפירוק למספר שלבים. כאשר מדובר בפרויקט גדול צריך לבצע את השלבים הללו כל אחד בנפרד ובפרטי פרטים. כאשר עוסקים במשהו קטן יותר, עשויים אותם השלבים להתבצע במהירות שלב אחר שלב.

מטרה. נחוץ להגדיר בבירור את שצריך לעשות, ובאם זה מתאים, יש לכתוב זאת ולהיוועץ באנשים אחרים.

שיקול דעת, מתינות. יש לשקול את כל הדרכים המגוונות על פיהן תוכל להוציא לפועל את רצונך, הנשען על רצון מיומן, ויש לשקול בזהירות את ההשפעה של כל אחת מן הדרכים על האחרות, על הסביבה ועל עצמך, תוך שאתה בוחר להכניס רצון טוב לפעולה.

בחירה. נחוץ לעשות בחירה מתוכננת כשכל האינפורמציה בידך באשר לאותו כיוון פעולה שצריך לקחת.

אישרור. פירושו איסוף כל האלמנטים של רצון מיומן, ואיחוד הדמיון שלך, הרגשות, המחשבות, החלומות הגבוהים ביותר והשאיפות תוך הפנייתם לכיוון אותה מטרה משותפת.

פעולה. פירושה לזמן את כוח הרצון שלך להוציא אל הפועל את המעשה שלך, תוך שאתה כל הזמן מבקר ומשקיף על ההתקדמות, המכשלות והדאגות ככל שאתה מתקדם.

החלק הכי קשה בריצה, זאת היציאה מן המיטה וההחלטה לצאת. בשבילי זאת ממש מלחמה. אני מעדיף לקרוא ידיעות איזוטריות באינטרנט, לנגן על הקלידים, לעשות אוריגמי..רק לא לצאת. קשה לי מאוד לדמיין מטרת טווח בינוני כאשר הטווח קצר לא נעים במיוחד.

אין כל כך פאנץ' היום. אבל אני אחרי שבוע קשה מאוד. זה יחכה לימים טובים יותר.


אין תגובות: