יום ראשון, 29 ביוני 2008

שלום לך ארץ נהדרת, שלום ולא להתראות

היום בפוסט קצת במוסיקה ובהיסטוריה. אופניים כנראה שלא אראה יותר. לפחות לא בשנים הקרובות.

סגול 59
סגול 59. הראפר האהוב עלי. זה הדף שלו ב-MySpace...שימו לב לשיר שלו עם דן תורן - "פינג פונג". סגול, שנולד כרותם מקיבוץ עין החורש, שיתף פעולה פחות או יותר עם כל דבר שזז בשוק. באחרונה חתם בלייבל אמריקאי JDUB. אני מקווה שהוא יצליח גם שם. מגיע לו.

שימו לב למילים של "יום יפה" - שיר שלו מלפני מספר שנים:

רק התעוררתי לי בבוקר איזה יום נפלא
הפועל ירושלים שוב בראש הטבלה
הכלב לא נובח הדואר לא שולח
מכתב לשלם את הדוח שאני תמיד שוכח
זריחה של סנטה פה, קרואסון מהאופה
אפילו בראי ראיתי מישהו יפה
בחנייה חיכתה לי ב.מ.וו חדשה
עם פתק ועליו הקדשה מהאישה
צלצול בפלאפון על הקו שרון
זאת שאני חולם עליה עוד מהתיכון
ובשיחה ממתינה מדברת קריסטינה
סקנדינבית שפשוט חולה על חומוס וטחינה
ישבנו בפינתי היא ניגבה אני שילמתי
שמה לי יד על הבך ושאלה "הגזמתי"
המלצרית הביאה לי עוד כוס קפה
והוסיפה"היי סגול שיהיה לך יום יפה"
אספתי את שרון והמשכנו לקניון
גירדתי חיש גד זכיתי במיליון
מבזק חדשות איזה יום אדיר
אמרו שיורם אלייקים נבחר ל.. ראש העיר
זה פשוט לא יאומן נסענו אל הגן
שיחקתי כדורגל שחבל על הזמן
גולים לחיבורים כמו אלי אוחנה
מי יכול לבעוט בננה כמו אורי מלמיליאן הא
בחצר ילדות משחקות בחבל
ברחוב העירייה כבר אספה את הזבל
פתחתי עיתון לבדוק את שער השקל
משונה לא הייתה בו שום מודעת אבל
כתבו שנבחרתי לזמר של האלף
עברתי במס הכנסה הם החזירו לי כסף
בכביש עוקף רמאללה בדרך לתל אביבה
ממסגד שמעתי מואזין ששר התקווה
אמרתי לעצמי אולי תלך לרופא
כי פתאום נדמה לי שיש כאן עוד יום יפה
שלטים בצומת קסטינה בנימינה וראש פינה
מודיעים לי שהדיסק שלי מחר פלטינה
בטלויזיה ערפאת והקהל משתולל
הפלסטינים הכריזו על שלום כולל
כמו ריקי מרטין אני חי את ה"וי דה לוקה"
אנדריאה דל-בוקה הזמינה אותי לקוקה
אז נסעתי אל המאמא עברתי לפיג'מה
היא אמרה לי "אם לא אכפת לך אז תיגע לי גם שמה"
אבל אישתי מחכה בבית עם שמפניה בג'קוזי
היום לא הייתי צריך לדרוך את העוזי
זה בגלל שהמשטרה חיסלה את הפשע
וזמר השנה הוא: "סגול 59"
הראפ בישראל סוף סוף על המפה
אחרי חצי דה נרדמתי על הספה
חשבתי איזה כיף יש יום אחד רגוע
פתאום הרדיו ציפצף כתבינו מוסר על פיגוע

תומר G
אפ אתם בענין של דאנס - תקשיבו איך תומר G שוחט באלגנטיות את Seven Nation Armi ב-MySpace. פשוט מקסים. עושה חשק לקום ולרקוד.

שייאגצ
קצת צעירים, קצת דפוקים בראש. אבל שווים.זה הסיפור שלהם. וזה ה-MySpace שלהם.
גירסת הכיסוי שלהם ל"שלום לך ארץ נהדרת" עושה חסד למקור. בעיקר הטוויסט בסוף - "שלום, שלום לך ארץ נהדרת, שלום ולא להתראות". הקליפ קורע בעיני. בעיקר התונעה עם הרגל.

יקירתי (מחווה מספר II לאדם ברוך)
יקירתי, נדר זה נדר ונצח זה נצח. קיפוח נפש הוא סיבה חשובה מספיקה להפרה של נדר. הלכתי לחפור קצת בנושא. קודם כל נדר הוא בפני ה' ולא בפני אדם. המקרה דנן הוא שבועה. שבועת ביטוי ליתר דיוק.

ע"פ שולחן ערוך, הפרה של שבועה ניתן לכפר באמצעות קורבן או עונש מלקות. קורבן יכול להיות גם כספי. חברות בחברה להגנת הטבע, מקווה שתהיי כפרתי.

בסימן ה-40
אריה, ראיתי את המייל שלך ולא הספקתי להגיב. תודה על התגובה.

חגיגות ה-40 האישיות והיורו הכל כך אהוב הביאו אותי לקשר בין שני נושאים שמתחברים איך שהוא: גרמניה ותורכיה. יש סלידה אוטומטית מאהדת גרמניה בארץ על רקע השואה. לעומת זאת רבים אהדו והחזיקו ידיים לתורכים.

כל זה מתחבר לי ל"ארבעים הימים של מוסא דאג". אחד הספרים הטובים ביותר שקראתי אי-פעם. מסמך סמי-היסטורי מזעזע שחזה את שואת יהודי אירופה בתארו את שואת הארמנים.

הספר מתאר את ההתרחשות בהר משה. מתוך הויקי:

ב-22 בספטמבר 1915, חמישה חודשים אחרי קבלת צווי גירוש, עלו רוב הארמנים מהאזור על הר משה. הצווים נועדו להגלייה ויישוב מחדש של התושבים הארמנים במדבר, אך משמעותם הייתה גזר דין מוות לאלה היוצאים לדרך. הצבא העות'מאני באזור לא היה חזק דיו להתגבר על 5000 איש המבוצרים על ההר ולא ברור אם התרחש בפועל עימות צבאי באזור.

אחרי ארבעים יום על ההר חולצו הארמנים על ידי ארבע ספינות מלחמה צרפתיות ובריטיות אשר קלטו את אותות המצוקה שנשלחו מההר. נוצר קושי בחילוץ כיוון שצד ההר הפונה לים הוא תלול מאוד, ובנוסף התקשו הספינות להתקרב ליבשה לכן נשלחו סירות לאסוף את הנצורים. תהליך העלייה על האוניה היה קשה ומורכב, ולאחר מסע ארוך נלקחו הארמנים התשושים והמורעבים למחנה בפורט סעיד במצרים. בשנת 1919 אחרי תום מלחמת העולם הראשונה חזרו הארמנים למוסה דאג תחת חסות צרפתית.

מרבים להשוות בין אירועי מוסה דאג להתנגדות היהודית בשואה. בגטו ביאליסטוק בפברואר 1943, כאשר נשלח מרדכי טננבוים לפקד על המרידה בגטו, מוזכרים אירועי מוסה דאג בתיעוד הפגישות של מארגני המרד כדוגמה למרידה שהצליחה.

אז בפעם הבאה שאתם מצקצקים מגרמניה ומתמוגגים מתורכיה. תחשבו על הארמנים.

בקטנה מאוד
  • "וינס ותמר" בצפירה ליד יד חרוצים - מי שאוהב אוכל איטלקי או אוסטרי בלי חארטה - זה המקום בשבילו. תקפידו להזמין מקום בפנים.
  • הברידרס בארץ - למי שלא מכיר את הפיקסיס, להמשיך הלאה. למי שכן - לא ברור לי איך לא קניתם כרטיסים עדיין.
  • למי שבעניין של הברידרס - שווה לחפור אחרי Throwing Muses ברשת.
  • גם Elbow הבריטיים שווים התייחסות. Grounds for divorce פשוט מצוין.


אין תגובות: